Gigthospitalets brugerråd

Der er i 2016 oprettet et brugerråd. Brugerrådet er et naturligt led i gigthospitalets ønske om at sikre en brugerrettet udvikling. Brugerrådets væsentligste opgave er at være idéskabende og komme med inspiration til hospitalsledelsen.

Brugerrådet består af 12 medlemmer heraf 7 brugerrepræsentanter og 5 hospitalsrepræsentanter.
Formand for rådet er hospitalschefen.

Eksempler på opgaver, hvor brugerrådet har bidraget

  • Input til information på info-skærme og på de sociale medier
  • Opsætningen af det telefoniske kontakt-system
  • Aktiviteter under indlæggelse

Vi afholder møder 3 gange årligt på mandage fra kl. 16.30-18.30 med fysisk fremmøde

  • Din deltagelse i hospitalets brugerråd får ingen indflydelse på din behandling.
  • Man vælges som brugerrådsrepræsentant for en treårig periode.
  • Der udbetales ikke honorar for mødedeltagelse, men der kan udbetales kørselsgodtgørelse for din transport til og fra møderne, jf. statens lave takst.
  • Der kompenseres ikke for tabt arbejdsfortjeneste.

Kontakt til brugerrådet kan ske til:

Konsulent og kommunikationsmedarbejder, Annemette Juul Bladt på mail abladt@danskgigthospital.dk
eller på tlf.nr. +45 7365 4050 el. til brugerrådets patientrepræsentant Christa Rose på mail christa.6400@gmail.com.